Followers

January 23, 2011

YA ALLAH AR RAHMAN AR RAHIM,,,Layakkah Aku Untuk Disayangi???


Tiba-tiba air mataku berguguran seperti hujan tanpa perlu dipaksa..
hurm..
bila mengenangkan nasib diri hanya allah yang Maha Mengetahui apa yang aku sedang lalui. Begitu pahit aku rasakan, tapi terpaksa juga aku telan kerana aku tahu ini sebahagian dugaan allah swt untuk aku...Aku selalu berlakon di hadapan orang-orang yang aku sayangi, bukan bermakna aku seorang yang hipokrit tapi aku tidak mahu siapapun tahu apa yang aku rasakan dan apa yang harus aku tanggung selama ini...

kadang-kadang aku merasakan jiwaku ini terlalu kosong, seperti kain putih lama yang tidak mempunyai nilai, tidak dipandang, tidak juga ada kegunaannya...
Sebab itukah aku dilahirkan ke dunia ini????? aku juga mempunyai keinginan untuk bahagia seperti orang lain, bukan hanya ingin menjadi hamba yang selalu berduka..kadangkala aku gembira tapi itu hanya sementara. Aku selalu berkata pada diriku " Tak pa mungkin allah menyayangi aku..tu la aku diberikan dugaan sebegini..biar aku dapat dugaan KESUSAHAN , dari aku mengecapi dugaan NIKMAT sehingga lupa diri..walhal dalam pada masa yang sama aku juga ingin merasakan nikmat kesenangan, kasih sayang seperti orang lain...aku begitu tidak bersyukur !!! buangkan sifat MAZMUMAH ini dari diri aku...isi hatiku berkata sendirian..



tapi....ada perkara yang lebih penting ingin aku perolehi..
AKU INGINKAN KEBAHAGIAAN DISANA !!!
Tapi layakkah aku ???????????
seorang hamba yang hina yang selalu lalai dengan keseronokan dunia..
Layakkah aku untuk memperolehi SYURGA ALLAH SWT ?????!!!!
Subhannallah....

AKU INGIN BERUBAH !
AKU INGIN BERJAYA !
AKU INGIN KEBAHAGIAAN DAN KASIH SAYANG !
Aku inginkan kasih sayangMu Ya Allah...
Rintihanku ini hanya PadaMu Cinta Agungku,,
Maha Mengetahui lagi Maha Mendengar..
Ampunilah segala dosa hamba-hambaMu ini yang selalu leka..

Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, ampunilah segala dosa-dosa hambaMu ini, kecil mahupun besar...terutama dosa kedua Ibu Bapaku, kaum kerabatku, guru-guruku dan saudara 
se-islamku di dunia mahupun akhirat..
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, Engkau berkatilah kehidupanku ini, Nor Ashikin Binti Ahmad dalam meniti kehidupan seharianku ini..
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, Engkau tetapkan kakiku semasa melalui Titian siratMu untuk selamat sampai ke SyurgaMu, terutama kedua Ibu Bapaku, kaum kerabatku dan suamiku di akhirat kelak..
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, Engkau tambahkan dalam diriku sifat MAHMUDAH, buang segala sifat MAZMUMAH dan jauhilah aku dari sifat MUNAFIK dan FASIQ...
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, Peliharalah aku dari melakukan kemaksiatan dan melakukan perkara yang sia-sia..berikanlah petunjukMu kepadaku agar kembali ke jalan yang lurus..
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, Jauhilah hambaMu ini dari seksaan alam kuburMu dan seksaan nerakaMu kerana ia amatlah perit...terutama kedua Ibu Bapaku, kaum kerabatku dan suamiku..
Ya Allah Ar Rahman Ar Rahim, berikanlah hambaMu ini jodoh yang terbaik untuk membimbingku ke arahMu..agar aku tidak tersimpang dari landasan yang telah Engkau sediakan, untuk memperolehi syurga yang telah Engkau janjikan....amin ya robal a'lamin

2 comments: